گردشگریهوایی

امضای تفاهمنامه تبادل ترافیک هوایی بین تهران و بغداد

به گزارش پایگاه خبری پرس نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، احمد نیکنام با اشاره به توافق تبادل ترافیک هوایی (LOA) بین مراکز کنترل تهران و بغداد افزود: نشست بررسی این تفاهمنامه با حضور مسئولانی از کنترل ترافیک هوایی کشور عراق، سازمان هواپیمایی کشوری و اداره کل کنترل ترافیک هوایی ایران در دفتر معاون عملیاتی هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد که در آن، همه مفاد این تفاهمنامه پس از تبادل نظر و رفع نواقص موجود، این تفاهمنامه برای تایید نهایی و به‌ منظور استفاده در نقاط تبادل ترافیک هوایی بین دو کشور به امضای اینجانب و همچنین “علی نعیم عباس” مدیرکل کنترل ترافیک هوایی عراق رسید.

وی تسریع کرد: نحوه تبادل ترافیک هوایی بر اساس آخرین شرایط ترافیکی مورد بازنگری قرار گرفت و به‌روزرسانی شد. همچنین این توافقنامه بر اساس آخرین استانداردها و شرایط ترافیک هوایی حاضر تنظیم شده است و بنابراین باعث تسهیل در کنترل ترافیک بین دو کشور و باعث افزایش ایمنی خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره‌ کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، زمان اجرای این تفاهم نامه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا