معدن

برنامه فولاد خوزستان تملک ۱۰ معدن تا پایان سال جاری می‌باشد

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار کرد: فولاد خوزستان تاکنون ۲ معدن را تملک کرده و برنامه دارد تا پایان سال جاری، ۱۰ معدن دیگر را در جهت تامین پایدار مواد اولیه تملک کند. شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سالیان آتی به یک هلدینگ بزرگ تبدیل خواهد شد.

به گزارش پرس نیوز، مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار کرد: فولاد خوزستان تاکنون ۲ معدن را تملک کرده و برنامه دارد تا پایان سال جاری، ۱۰ معدن دیگر را در جهت تامین پایدار مواد اولیه تملک کند. شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سالیان آتی به یک هلدینگ بزرگ تبدیل خواهد شد.
امین ابراهیمی ادامه داد: فولاد خوزستان به‌عنوان طرح‌ها و برنامه‌های آتی، نورد گرم را در برنامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارزش جایگزینی فولاد خوزستان بالغ بر ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است.

افزایش قابل توجه سودآوری فولاد خوزستان با راه‌اندازی پروژه زمزم ۳

ابراهیمی گفت: در ۵ سال گذشته قیمت شمش فولادی ۹۳۹ درصد افزایش یافته در حالی که میزان افزایش نرخ دلار در بازار آزاد ۱۱۵۲ درصد بوده است. این دو نرخ در ادوار طولانی مدت، همپوشانی داشته‌اند و پتانسیل افزایش نرخ شمش فولادی وجود دارد.
ابراهیمی ادامه داد: سال گذشته کنترل قیمت شمش فولادی و جاماندگی قیمت شمش از روند تورم کشور باعث از دست رفتن ۷.۲ هزار میلیارد تومان سود بالقوه فولاد خوزستان شد. گفتنی است سودآوری فولاد خوزستان در سال جاری، شرایط بسیار بهتری نسبت به سال گذشته داشته است.
به گفته مدیرعامل فولاد خوزستان پروژه زمزم ۳ که به زودی به تولید آهن اسفنجی می‌رسد زنجیره تولید در فولاد خوزستان را تکمیل می‌کند و فولاد خوزستان را به بزرگترین بازیگر بازار آهن اسفنجی تبدیل می‌کند. این پروژه سودآوری فولاد خوزستان را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نگاه بلندمدت و توسعه‌ای سهامدار عمده فولاد خوزستان

وی عنوان کرد: اتفاقات مثبت و خوبی که در فولاد خوزستان روی داده، نتیجه نگاه مثبت و بلندمدت سهامدار عمده این شرکت بوده که برنامه تقسیم سود حداقلی را در دستور کار خود قرار داده و اجازه داده تا بخش اعظم سود در بخش توسعه سرمایه‌گذاری شود. این امر باعث رشد شتابان و افزایش اشتغالزایی فولاد خوزستان شده و پایه‌ای برای رشد مداوم سودآوری آن خواهد بود.
ابراهیمی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: ظرفیت تولید گروه فولاد خوزستان تا سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶ میلیون تن خواهد رسید و این شرکت دستیابی به سهم ۲۵ درصدی از تولید فولاد کشور را هدف‌گذاری کرده است.

منبع:معدن ۲۴

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا