معدن

بهره برداری از کنسانتره سازی بهاباد در زمستان ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی عصرنوین بهاباد گفت: فاز نخست کنسانتره سازی بهاباد در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پرس نیوز، شرکت صنایع معدنی عصرنوین بهاباد با سرمایه‌گذاری عمده شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و آهن و فولاد غدیر ایرانیان، همچنین شرکت‌های پامیدکو ، آهن و فولاد ارفع و نوظهور شاهرود به منظور تامین خوراک کارخانه گندله سازی چهار میلیون تنی غدیر ایرانیان در شهرستان بهاباد استان یزد در سال ۱۳۹۹ تاسیس شد.

** ساخت کارخانه ۴ میلیون تنی کنسانتره در ۲ فاز
وی در رابطه با احداث کارخانه کنسانتره سازی بیان داشت: بر اساس تصمیم سرمایه گذاران، مقرر شد شرکت در فاز نخست، احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره و در فاز بعدی ساخت کارخانه سه میلیون تنی کنسانتره برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده را در دستور کار قرار دهد.
او ادامه داد: پروژه احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره در شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز شد. بر اساس طراحی اولیه، برای خوراک این کارخانه از محل خرید سنگ آهن مگنتیت به میزان تقریبی ۲ میلیون تن در سال از معادن منطقه با بازیابی ۵۰ درصد پیش بینی شده است.
زارع تصریح کرد: با توجه به هدف فروش محصول نهایی کارخانه، کنسانتره سنگ‌آهن با میزان آهن ۶۷ درصد و خردایش تا حد ۴۵ میکرون برای رسیدن به blain مناسب کارخانجات گندله سازی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی عصرنوین بهاباد ابراز داشت: پیش بینی می‌شود کارخانه مذکور در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد. مصرف آب در این کارخانه که از اصلی ترین شریان‌های حیات کارخانجات است به میزان ۴۲ لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود.
زارع در پایان افزود: این شرکت در نظر دارد با هدف کاهش مصارف آب به کمک تکنولوژی‌های روز و دانش بنیان و با حمایت مدیران ارشد مجموعه، نسبت به اجرای طرح‌های بازچرخانی آب و رسیدن به مصرف آب ۱۵ لیتر بر ثانیه اقدام کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا