معدن

جزئیات همکاری های حوزه دانش بنیان با سنگ آهن مرکزی

مدیر عامل سنگ آهن مرکزی جزییات همکاری این شرکت با مجموعه های دانش بنیان را تشریح کرد.

به گزارش پرس نیوز، مجتبی حمیدیان اظهار کرد: شرکت سنگ اهن مرکزی قدیمی ترین شرکت اهن ایران است که یکی از بازیگران فعال حوزه معدن و آهن کشور به حساب می آید. 

او افزود: با توجه به توسعه فعالیت ها به دنبال این هستیم که فرصت های این شرکت را فعال کنیم. دسته بندی فعالیت های شرکت سنگ آهن مرکزی اول از همه بخش معدن است که اصلی ترین بخش فعالیت ما محسوب می، شود. 

وقتی که صحبت از حوزه معدن می شود یک زنجیره متنوع است. دومین سرفصل در شرکت حوزه های صنعتی و سایت های صنعتی شرکت است که پتانسیل ها و خطوط صنعتی را در اختیار داریم. در این بخش به دنبال تکمیل زنحیره به شکل اقتصادی بوده ایم. 

حمیدیان افزود: بار بیشتری از حوزه زیر ساخت بر عهده شرکت های صنعتی و معدنی قرار گرفته است. در این بخش فعالیت هایی برای پایدار سازی صورت گرفته است. علاوه بر این دسته بندی ها،  اتفاقات سال گذشته که همچنان ادامه دارد و پس از سقوط قیمت ها در سال گذشته اهمیت دو حوزه دانش بنیان و هوشمند سازی دستور کار مجزایی برای ما دارد. 

مدیر عامل سنگ آهن مرکزی گفت: یکی از راهبردهای جدی ما همکاری با شرکت های دانش بنیان است که بتواند ارزش افزوده خوبی ایجاد کند. همچنین ما یک زیرساختی تحت عنوان تامین مالی را به عنوان پیشران این حوزه ها می بینیم. ما در یک رقابت جدی با بنگاه های خارجی هستیم و امروز صحبت از های ولیو ضروری است. باید ببینیم که یک شرکت چند درصد می تواند سود دانش بنیان ها را بالا ببرد.  مهمترین مسئله این است که نهایتا چقدر سود اوری ایجاد می شود. 

او تصریح کرد: معتقدیم که اگر بخواهد اتفاقی بیفتد با کمک همکاران ما در حوزه دانش بنیان ها است. یکی از پیشنهادات ما موضوع انتقال تکنولوژی و در مرحله بعد پیشبرد تولید است. ما روی عناصر نادر خاکی مسئله جدی داریم. ما به موازات اصلاحات ساختاری را پیش برده ایم. اولین اقدام ما اصلاح ساختاری بود. باید در ساختار شرکت ها جایگاهی به نام «ار ان دی» داشته باشیم.

حمیدیان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: 

شرکت های بزرگی که خودشان غول های بزرگی هستند با هم ادغام شده اند که این به خاطر ترس از اتفاقات آینده است. شرکت هایی که بعضا بزرگ هستند به این سمت رفتند که برای جنگ های اقتصادی آینده آماده شوند.  این موضوع هم برای ما و هم برای دانش بنیان ها مهم است. همه شرکت های آهنی و فولادی که تحت نظر خصولتی ها هستند باید طبق یک مدلی ادغام شوند. حداقل این کار در سطح پایین تر قابل انجام است.  ما با چند شرکت وارد گفت و گو و تعاملات مشترک برای این کار شدیم و حتما از این ایده استقبال می کنیم.

منبع:معدن ۲۴

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا