خودروداخلیصفحه اصلی

خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای سواری با ارزش بالای ۳ میلیارد تومان تحت پوشش مالیات سالانه یک درصدی قرار می‌گیرند.

به گزارش پرس نیوز، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای سواری با ارزش بالای ۳ میلیارد تومان تحت پوشش مالیات سالانه یک درصدی قرار می‌گیرند. البته این مالیات تنها بر مازاد مبلغ سه میلیارد تومان اعمال خواهد شد؛ به عبارتی اگر قیمت خودرویی ۴ میلیارد تومان باشد، مالیات یک درصدی تنها روی مبلغ یک میلیارد تومان اضافه بر سه میلیارد تومان اولیه، محاسبه و دریافت می‌شود.

با این حساب، مالیات یک دستگاه خودرو به ارزش ۴ میلیارد تومان، معادل ۱۰ میلیون تومان خواهد بود که صاحب خودرو باید آن را به صورت سالانه بپردازد.

به طور کلی، سه نوع مالیات برای خودروها وجود دارد. در صورتی که خودروی شما به عنوان یک خودروی لوکس تلقی شود، شما باید مالیات مربوطه را پرداخت کنید. همچنین، هنگام انتقال خودرو نیز باید مالیات مربوطه را پرداخت کنید. علاوه بر این، یک نوع دیگر از مالیات به عنوان “مالیات سبز” به صورت سالیانه از شما دریافت می‌شود. طرح مالیات خودرو لوکس از خودروهای لوکس از سال ۱۳۹۹ در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت، اما اجرای آن به سال ۱۴۰۰ موکول شد. طبق این قانون، دولت هر سال معیارهای خاصی را برای تعیین خودروهای لوکس اعلام می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا