خارجیخودرو

خودروی الکتریکی 25000 دلاری تسلا با نشانه‌های «آینده‌نگر» سایبرتراک رندر شد

به گزارش پایگاه خبری پرس نیوز، این رندر اختصاصی از Motor1.com بر اساس افشاگری های زندگی نامه ایلان ماسک اثر والتر ایزاکسون است. با رونمایی از فیس لیفت تسلا مدل3 و نزدیک شدن زمان تحویل سایبرتراک به مشتریان، تسلا می تواند به زودی منابعی را برای تکمیل و توسعه خودرویی که احتمالاً به مهم ترین خودروی آن تبدیل خواهد شد، یعنی تولید انبوه خودروی الکتریکی 25000 دلاری، آزاد کند. اما آن ماشین چه شکلی خواهد بود؟
بیوگرافی ایلان ماسک اثر والتر ایزاکسون که اخیراً منتشر شده، ممکن است سرنخ هایی را در مورد محصول جدید و البته ارزان قیمت تسلا ارائه دهد. البته علاوه بر خودروی الکتریکی 25000 دلاری، تسلا قصد دارد تا از یک رباتاکسی نیز در آینده ای نه چندان دور، رونمایی کند. انتظار می‌رود رباتاکسی تسلا، پلتفرمی مشابه با محصول ارزان قیمت این برند داشته باشد. بنا بر اطلاعات کلیدی موجود در کتاب ایزاکسون که در مورد رباتاکسی و خودرو برقی ارزان تسلا وجود دارد، طراحی این دو محصول آینده‌نگر و الهام‌گرفته از سایبرتراک خواهد بود.

به گفته والتر ایزاکسون، ماسک در نشست فوریه 2023 مدل های مفهومی خودروی 25000 دلاری و رباتاکسی را به نمایش گذاشته است. هر دو خودرو در این کتاب به عنوان “طراحی آینده نگرانه مانند تسلا سایبرتراک” توصیف شده اند. البته رباتاکسی یک قدم جلوتر و بدون هرگونه فرمان و هیچ پدال است. با شروع طرحی از طرح مفهومی روباتاکسی از کتاب ایزاکسون و با استفاده از این نکته که هم رباتاکسی و هم خودروی الکتریکی 25000 دلاری نشانه ها و الگوهای طراحی را از سایبرتراک قرض می گیرند، هنرمند رندر ایتالیایی Motor1.com تصور کرد که خودروی الکتریکی انبوه تسلا چگونه می تواند باشد!
رندر انحصاری – بسیاری آن را مدل 2 می نامند (اگرچه ماسک گفته است که این نام نخواهد بود) – محصولات جدید تسلا الگو و خطوط طراحی مشابه با سایبرتراک دارند. با توجه به کتاب ایزاکسون، سادگی شکل بدنه که دارای سطوح صاف بسیاری است، چیزی فراتر از نمایی چشمگیر خواهد بود. همچنین به تسلا کمک می کند تا هزینه های تولید و مونتاژ را کاهش دهد. مانند تمام محصولات این برند آمریکایی، تسلا توجه زیادی به آیرودینامیک خواهد داشت که سقف قوسی و دستگیره‌های درها را در این رندر نشان دهنده این موضوع است. انتظار می‌رود تسلا تولید هر دو خودرو را بین سال‌های 2024 تا 2025 در کارخانه گیگا تگزاس در آستین آغاز کند، اما خودروی برقی سطح پایه بعداً در چین و مکزیک و احتمالاً در هند، جایی که تسلا در حال برنامه‌ریزی یک کارخانه جدید است، ساخته خواهد شد.

خودروی برقی تسلا     

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا