اقتصادراه و شهرسازی

رفع تعرض به یک هزار و 480 هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض به یک هزار و ۴۸۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت این سازمان از ابتدای سال جاری تا آذرماه خبر داد.

به گزارش پرس نیوز، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره رفع تعرض فوری به اراضی دولتی طی ۹ ماه سال جاری توضیح داد: طی این مدت سه هزار و ۱۱۲ مورد تعرض به مساحت یک هزار و ۴۸۰ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد.

به گفته مالکی بیشترین میزان رفع فوری تعرض طی این مدت در استان فارس به مساحت ۲۹۹ هکتار بوده است.

وی یادآور شد: استان اصفهان با ۲۰۱ هکتار و استان سیستان و بلوچستان با ۱۶۲ هکتار رفع فوری تعرض در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد اجرای احکام قطعی قضایی در ۹ ماه سال جاری توضیح داد: ۳۹۹ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده است.

وی افزود: مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۶۴۰ هکتار است. همچنین بیشترین اجرای حکم در سه استان فارس، البرز و اردبیل بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیشترین میزان اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان های فارس با ۱۱۲ هکتار، البرز با ۱۱۰ هکتار و اردبیل با ۸۵ هکتار اعلام کرد.

به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آذرماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۶۵ هکتار بوده و طی این ماه، در استان های سمنان، شرق سمنان، قم، کرمانشاه و مازندران هیچگونه تعرض به اراضی دولتی گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ماه گذشته ۲۷۰ مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۲۶۵ هکتار را به صورت فوری رفع کرده است.
 ارسلان مالکی افزود: در آذر ماه امسال بیشترین وقوع و رفع تعرض به اراضی دولتی در استان فارس روی داده است.
وی اضافه کرد: از ۳۳ مورد تعرض به زمین‌های دولتی دراستان فارس که مجموعا به مساحت ۱۹ هکتار بوده همه موارد به صورت فوری رفع تعرض شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای احکام قطعی قضایی در آذر‌ماه نیز اظهار داشت: ۴۹ مورد حکم قطعی به مساحت ۲۴۶ هکتار در سراسر کشور اجرا شده است.
مالکی ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت در سراسر کشور در استان های سمنان، شرق سمنان، قم، کرمانشاه و مازندران هیچگونه تعرضی به اراضی دولتی گزارش نشده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عملکرد یگان حفاظت این سازمان در استان‌های کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نیروهای یگان حفاظت در صف اول مبارزه با زمین‌خواری در کشور قرار دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا