گردشگری

روستای کامان گنجینه زیبای الموت

روستای کامان یکی از روستا های بسیار زیبای منطقه الموت غربی می باشد و در مسیر جاده قزوین به الموت غربی قرار دارد.

به گزارش پرس نیوز؛ روستای ساده و درعینِ‌حال لطیف و زیبای کامان در مسیر جاده قزوین به الموت غربی واقع شده است که منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر است.

تصویری از روستای کامان قزوین

جمعیت ساکن این روستا 60 خانوار است. البته تعداد جمعیت مهاجر در فصل بهار و تابستان به 120 خانوار ‌‌هم می‌رسد. گویش اهالی این روستا تاتی است. اهالی این روستا به جوال‌بافی، کرباس و کشاورزی مشغول‌اند. این روستا، دارای معدن زغال سنگ و پیست اسکی است که در 25کیلومتری قزوین و در منطقه الموت قرار دارد.

اولین دیدنی و جاذبه روستای کامان، به محض ورود، بعد از گذشتن از باغ‌های گیلاس، دیدن خانه‌هایی با بالکن چوبی است که با گلدان‌های شمعدانی تزئین شده‌اند. این مناظر زیبا به‌شدت چشم را ‌‌می‌نوازد و دل را فراخ ‌‌می‌بخشد. چنانچه قصد سفر به این روستا را دارید، باید وارد محور قزوین به بهرام‌ آباد شوید. پس از عبور از بوستان راجین و روستای زرشک به دوراهی کامان ‌‌می‌رسید.

سر دو راهی، پس از خروج از جاده اصلی و طی مسافتی روستای مرگ در مسیر قزوین ـ معلم کلایه و در نزدیکی گردنه قسطین لار قرار دارد. این منطقه همواره پوشیده از مه سنگین و گیاهان بسیاری است. ارتفاعات این روستا به دره الموت و رودخانه‌های زیبا و مصفای شاهرود ‌‌می‌رسد. در بالاترین نقطه آن ‌‌می‌توان چشم‌اندازی زیبا از دره الموت را مشاهده کرد. این روستا شامل قلعه‌های باستانی متعددی است که از جمله جاذبه‌های گردشگری آن محسوب ‌‌می‌شوند.

نمایی از روستای کامان قزوین

فضای روستا پوشیده از بیدهای بلند و درختان میوه است که همراهی مه و نسیم، طبیعت بی‌نظیری را در برایش پدید آورده است. همچنین در فاصله 5کیلومتری روستا از سمتی که به دره الموت نزدیک ‌‌می‌شویم، چشمه‌ای زلال و پر آب وجود دارد که تما‌‌می مسافران و گردشگران این منطقه را به خود می‌خواند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا