خارجیخودرو

عرضه ۲۰۰۰ خودرو وارداتی در هفته جاری

به گزارش پرس نیوز، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران  از تخصیص ۲۰۰ میلیون‌ یورو ارز واردات خودرو خبر داد.

مهدی ضیغمی اعلام کرد که واردات خودرو تا ۶۰ هزار دستگاه امکان‌پذیر است.

وی در ادامه گفت: «نخستین عرضه پس از چانگان، هفته گذشته انجام شد و در این هفته نیز عرضه بعدی انجام خواهد شد که تمرکز در این مرحله بر عرضه خودروهایی است که داخل ایران هستند. هفته گذشته ۲ هزار دستگاه خودرو وارداتی عرضه شد که امیدواریم تا پایان این هفته نیز بتوانیم بیش از ۲ هزار دستگاه دیگر به‌متقاضیان تحویل دهیم. البته بسیاری از خودروهای ثبت سفارش شده که روی آب هستند، در حالت رزرو باقی می‌مانند تا طی ماه آینده تحویل داده شوند.»

ضیغمی در ادامه گفت: «پس از عرضه هفته گذشته، فایل‌ها به‌دست شرکت‌ها خواهد رسید و متقاضیان پیامک مربوطه را دریافت می‌کنند تا برای پرداخت نصف مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند؛ تا زمانی که قیمت قطعی مشخص شود. تاکنون قیمت خودرو زوتی مشخص شده و در هفته جاری نیز با همکاری شورای‌رقابت، قیمت قطعی سایر محصولات شامل پنج مدل خودرو دیگر را نیز اعلام خواهیم کرد. همچنین پس از اعلام قیمت قطعی، شرکت‌ها می‌توانند در مدت یک ماه و با ارسال دعوت‌نامه، کل مبلغ را دریافت کنند و خودرو را کمتر از یک ماه به‌مشتری تحویل دهند. همچنین فرآیند ثبت سفارش شرکت‌ها در کارخانه‌های اصلی از شهریورماه انجام شده است.»

در این میان یکی از شرکت‌هایی که به‌تازگی خودروهای خود را وارد خاک کشور کرده است، یک شرکت تجاری بوده که توانسته پای خودروهای نیسان را بار دیگر به‌بازار باز کند. روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که محصولات این شرکت از گمرک ترخیص شده‌اند و اکنون این خودروها باید با دریافت تاییدیه‌های استاندارد و سایر موارد لازم در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به‌خریداران عرضه شوند.

یک شرکت تجاری هنوز به‌صورت رسمی پیرامون مدل‌هایی که قصد دارد آن‌ها را به بازار عرضه کند اطلاعات خاصی را ارائه نداده و صرفا به انتشار چند عکس بسنده کرده است. اما با توجه به‌تصاویر منتشرشده می‌توان دریافت که ۳ مدل خودرو نیسان کیکس (Kicks)، نیسان سیلفی (Sylphy) و نیسان روگ (Rogue) یا همان ایکس‌تریل، خودروهایی هستند که توسط این شرکت به‌بازار عرضه خواهند شد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا