اقتصادبانک و بیمهتعاون و کار

مدیریت مبتنی بر پژوهش بیشترین بهره‌وری را دارد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: اگر مدیران بخواهند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و مدیریتشان مبتنی بر کار علمی و کارشناسی باشد که بیشترین بهره‌وری را داشته باشند، حتماً باید از روش‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های داده‌محور استفاده کرده و تصمیم‌گیری‌هایش مبتنی بر اطلاعات درست باشد.

به گزارش پرس نیوز، «محمد شیخ حسینی» صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم هفته «پژوهش و فناوری» که با حضور وزیر تعاون برگزار شد، گفت: مقوله پژوهش و استفاده از نتایج آن برای حل مسائل کشور و مدیریت حاکمیت مبتنی بر داده حرف اول را می‌زند. اگر مدیران بخواهند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و مدیریتشان مبتنی بر کار علمی و کارشناسی باشد که بیشترین بهره‌وری را داشته باشند، حتماً باید از روش‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های داده‌محور استفاده کرده و تصمیم‌گیری‌هایش مبتنی بر اطلاعات درست باشد.

شیخ حسینی تصریح کرد: بهترین راه آن استفاده از اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل درست اطلاعات، مدد گرفتن از روش‌های علمی است. امروز در کنار تمام کسب‌وکارها واحد تحقیق و پژوهش و توسعه وجود دارد و آن‌ها برای اینکه بتوانند رقابت کنند، حتماً باید به امر تحقیق و پژوهش توجه کرده و مرتب خود را به‌روز کنند.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک دولتی و تخصصی که در خدمت مردم و کسب‌وکارها است توجه ویژه‌ای به امر پژوهش دارد. در این مجموعه یک مرکز آموزش و پژوهش و اداره کل آموزش که زیر نظر آن است در حال فعالیت هستند مرتب در حوزه‌های تخصصی اطلاعات و دانش بانکی با استفاده از اساتید داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. در اداره کل پژوهش درباره نیاز و خواسته مشتریان طرح مسئله می‌شود و یافتن راهکار برای آن‌ها در قالب کارهای پژوهشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان این مسئله که این مجموعه آمادگی دارد تا از ظرفیت وزارت تعاون که خود شبیه دولت است و زنجیره ارزشی را در حوزه کسب‌وکار و مسائل اقتصادی اجتماعی و علمی را تشکیل می‌دهد، استفاده کند، افزود: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای را با دانشکده تجاری و مالی دانشگاه تهران امضا کردیم تا در حوزه آموزش و پژوهش‌های کاربردی برای تعاونی‌ها به‌عنوان یک رکن اقتصادی در کشور متمرکز شویم. بر اساس نیازهایی که کسب‌وکارهای تعاونی دارند از ظرفیت کارهای پژوهشی برای شناسایی راه‌حل‌ها و معرفی محصولاتی که بتواند نیاز تعاونی‌ها را برطرف کند استفاده کنیم و به‌عنوان بانک توسعه‌ای در خدمت مردم کشورمان باشیم.

منبع:ایرنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا