گردشگریمیراث فرهنگی

موافقت اصولی ۹ پروژه گردشگری در سواحل مکران صادر شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از صدور موافقت اصولی ۹ پروژه زیرساختی حوزه گردشگری در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش پرس نیوز، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از صدور موافقت اصولی ۹ پروژه زیرساختی حوزه گردشگری در سواحل مکران خبر داد.

خیرالنساء امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

با هدف توسعه زیر ساخت های گردشگری در سواحل مکران که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است در نیمه اول سال جاری موافقت اصولی ۹ پروژه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه صادر شده است.

وی افزود:

در همین راستا برای ۴ پروژه دیگر نیز اقدام نهایی صورت گرفته که می‌تواند تحول شگرفی در جنوب استان را رقم بزند و باعث رونق بیش از پیش گردشگری و صنایع دستی در سیستان وبلوچستان شود.

به گفته امیری؛ محیط پیرامونی و جغرافیایی سواحل مکران دارای ویژگی‌های بکر و نابی است که در صورت معرفی بیشتر و بهره بردن از آن‌ها هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را به‌سمت خود جلب می‌کند و طبیعتاً تحقق این مهم در رونق اقتصادی برای مردم منطقه نیز اثر مثبت مستقیم خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه وجود آثار و ظرفیت‌های متنوع طبیعی، تاریخی، هنری، مذهبی و صنایع دستی در مناطق ساحلی شهرستان چابهار بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری ایمن و درآمدزا و پایدار و گردشگر پذیر است تصریح کرد:

هم‌اکنون در شهرستان های چابهار و دشتیاری بالغ بر ۲۰ پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است که اتمام آن‌ها در پررونق کردن سفره بومیان، ارتقا سطح درآمدی ساکنان منطقه و پیشرفت اقتصادی در سواحل مکران موثر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا