اقتصادانرژیکشاورزی

همکاری مشترک دو سازمان انرژی اتمی و تات در راستای امنیت غذایی پایدار

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ریل‌گذاری جدید سازمان انرژی اتمی کشور، تجلی فناوری هسته‌ای در زندگی مردم است.

به گزارش پرس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد اسلامی در نشست صمیمی با معاون وزیر و رییس سازمان تات، معاونین و روسای موسسات و مراکز ملی تحقیقاتی تابعه تاکید کرد: تات و انرژی اتمی دو سازمان یکپارچه‌ای هستند که هیچ مرز مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد و برای دستیابی به زنجیره ارزش در تولیدات محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی پایدار تلاش و همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی سازمان انرژی اتمی از سازمان تات، بر استفاده از فناوری هسته‌ای در راستای افزایش بهره‌وری و رسیدن به امنیت غذایی پایدار تاکید کرد.

اسلامی با اشاره به فرمایشات مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری جهت ایجاد ظرفیت هسته‌ای در کشور، گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای در راستای خدمت به مردم جامعه و رسیدن امنیت غذایی پایدار، با تدوین تفاهم‌نامه‌های مشترک بین دو سازمان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان تات در راستای حوزه راهبردی کشور گفت: عزت پایدار برای مردمی که اقتدار در پایداری قوت خود دارند، محقق خواهد شد.

اسلامی فناوری هسته‌ای را یک فناوری قدرت‌ساز دانست و گفت: استفاده از این فناوری در جمهوری اسلامی از لحاظ راهبردی مثمرثمر بوده است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم آورده‌ایم و این اقدام در راستای سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران در افق ۲۰ ساله انجام شده است.

وی افزود: براساس این سند استفاده از فناوری هسته‌ای در همه ابعاد زندگی مردم را در اولویت قرار داده‌ایم و برای تحقق این مهم ریل‌گذاری انجام شده است.

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد: برای ما مسلم است که فناوری هسته‌ای قدرت‌ساز بوده و موجب اقتدار ملی است و دشمنی‌هایی که در حدود ۳۰ سال گذشته با جمهوری اسلامی ایران شده تا ما فناوری هسته‌ای را در اختیار نداشته باشیم. این همه دشمنی‌ها، تحریم‌ها، عملیات روانی و مخرب در قالب ترور دانشمندان، خرابکاری صنعتی و … و دهه‌ها تلاش مذبوحانه آنان مانع ما نشد و با لطف الهی و تلاش همکاران فناوری هسته‌ای در ابعاد مختلف کشور گسترش پیدا کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا