گوناگون

چگونه رنگ لباس خود را ست کنیم؟

همانطور که همه ما میدانیم دنیای رنگ ها جذابیت های زیادی دارد. هر رنگی دارای رنگ های مکملی است که وقتی در کنار هم قرار می گیرند جذابیت بیشتری پیدا می کنند

 

به گزارش پایگاه خبری پرس نیوز، امروز با مقاله اصول ست کردن رنگ لباس در خدمت شما عزیزان هستیم. اصولی که برای خوش استایل شدن باید بدانید. گاهی لباس های گرانی را تهیه میکنیم اما زمانی که در کنار یکدیگر قرار میدهیم جذابیت خود را از دست میدهد، اما اصلا نکران نباشید،چون اصول کلی که برای همه وجود دارد را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

اصول کلی ست کردن رنگ لباس ها

 

همانطور که همه ما میدانیم دنیای رنگ ها جذابیت های زیادی دارد. هر رنگی دارای رنگ های مکملی است که وقتی در کنار هم قرار می گیرند جذابیت بیشتری پیدا می کنند.

رنگ شناسی لباس و رنگ های مکمل برای ست لباس

در طیف رنگ ها، برخی دارای طبع سرد و برخی دیگر دارای طبعی گرم هستند. دسته سومی هم با طبع خنثی وجود دارند. رنگ هایی که متمایل به قرمز و زرد نارنجی هستند در دسته اول قرار دارند و رنگ هایی همچون بنفش و آبی در دسته دوم جای می‌گیرند. در این بین رنگ هایی همچون سفید، مشکی و خاکستری در دسته رنگ های خنثی قرار داده می‌شوند.

رنگ های مکمل در ست لباس

برای شناخت بهتر رنگ ها در جهت پاسخ به این سوال که چه رنگ هایی با هم ست میشوند دسته بندی دیگری هم برای رنگ ها وجود دارد. دسته ای از رنگ ها از قبیل قرمز، آبی و زرد رنگ های اصلی به شمار می‌‌آیند. از ترکیب رنگ های اولیه با هم رنگ های ثانویه بوجود می‌آید و از ترکیب مجدد رنگ های ثانویه با رنگ های اولیه، رنگ های دسته سوم مانند رنگهای مرجانی و یا فیروزه ای حاصل می‌شود.
به طور خلاصه، یکی از اصول اولیه برای اینکه بدانیم چه رنگ هایی با هم ست میشوند استفاده از رنگ های سرد و گرم در کنار یکدیگر است. عبارت دیگری که برای این اصل بکار می رود بکار بردن رنگهای مکمل در کنار یکدیگر است.
بنابراین نباید رنگ های مکمل را فراموش نمود و از ست نمودن آنها غافل شد زیرا ست کردن اینگونه رنگ ها با هم یک استایل بسیار زیبا برای شما میسازد.
تمامی برندهای معروف در زمینه طراحی لباس محصولات خود را با استفاده از رنگ های مکمل تولید و عرضه می کنند. به این ترتیب جذابیت لباس ها بیشتر می شود. رنگ هایی مانند آبی و نارنجی، بنفش و زرد، سبز و قرمز و… مکمل همدیگر هستند. شاید تا حالا آنها را باهم ست نکرده باشید اما حتما برای یکبار هم که شده این ست ها را امتحان نمایید. بسیاری از برندهای معروف دنیا، لباس‌های بهاره و یا پاییزه‌ خود را با رنگ‌های مکمل طراحی کرده و به بازار عرضه می‌کنند.
در کنار رنگ های مکمل یکسری رنگ ها نیز هستند که سایه روشن محسوب میشوند. مانند قهوه ای سوخته با قهوه ای روشن. یا کرم و قهوه ای. این رنگ ها برای تیپ های رسمی بسیار مناسب هستند و زیبایی چند برابری به ظاهر ما میبخشند.

هر رنگ لباس با چه رنگی ست میشود؟

لباس قرمز
قرمز قابل ست شدن با رنگ های سفید، مشکی، آبی کاربنی و نارنجی را دارد یعنی اگر لباس قرمز دارید و نمیدانید آن را با چه رنگ لباسی ست کنید بهتر است از این رنگ های گفته شده استفاده کنید.
لباس بنفش
رنگ بنفش را میتوانید با رنگ های سفید، مشکی، زرد و آبی کمرنگ ست کنید. حواس تان باشد رنگ های تند را با رنگ های ملایم ترکیب کنید مثلا بنفش بادمجانی بهتر است با رنگ آبی کمرنگ ست شود.                                                                                                                        لباس زرد
رنگ زرد را با آبی کاربنی، سبز، بنفش و مشکی هماهنگ کنید.مکمل رنگ زرد، رنگ بنفش است ولی کنار هم قرار دادن این دو رنگ، دقت و تمرکز زیادی می خواهد.
لباس آبی
رنگ آبی با رنگ های سفید، بنفش، مشکی و گلبهی ست میشود فقط نکته ای که باید دقت کنید این است که آبی را با رنگ های قرمز و زرد ست نکنید.
لباس سبز
رنگ سبز با رنگ هایی همچون زرد، سفید، مشکی، قرمز و طوسی قابل ست شدن است. رنگ سبز را هرگز با بنفش و نارنجی ست نکنید زیرا اصلا ترکیب جالبی نمیشود.
لباس صورتی
اگر نمیدانید لباس صورتی را با چه رنگی ست کنید بهتر است آن را با سفید، طوسی، آبی فیروزه ای و قرمز هماهنگ کنید. سبز کم رنگ نعنایی نیز برای ست کردن با لباس صورتی مناسب است.
لباس سرخابی
سرخابی یا اصطلاحاً صورتی پر رنگ با طوسی، زرد، قهوه ای و سبز روشن ست می شود. برای اینکه تندی رنگ سرخابی را خنثی کنید می توانید این رنگ لباس را با لباسی به رنگ آبی لاجوردی بپوشید.
لباس خردلی
لباس های خردلی را می توانید با رنگ بادمجانی، سبز تیره، سرمه ای، خاکی، بنفش، صورتی، قهوه ای، زیتونی، مشکی و سفید ست کنید. لباس خردلی را با یک پیراهن یا شلوار خاکی رنگ ست کنید و بپوشید. همچنین رنگ خردلی با رنگ آبی جین و طیف های دیگر رنگ آبی به خوبی ست می شود.
لباس قهوه ای
لباس های قهوه ای را با رنگ های کرمی، بژ، صدری، خردلی، سبز ارتشی، اخرایی مات و مشکی میتوانید ست کنید اما بهترین ترکیب همان کرم و قهوه ای است.
لباس سفید
لباس های سفید رنگ را با هر رنگی که دوست داشته باشید میتوانید ست کنید اما بهترین رنگ ها قرمز، مشکی، کاربنی، جگری و لیمویی هستند. ترکیب رنگ سیاه و سفید، بهترین میکس برای مینیمایست هاست. هرگاه بخواهید استایل خود را در سبک ساده گرایی پیش بیرید، بهترین و پرکاربرد ترین ترکیب رنگ، سیاه و سفید است.
لباس خاکستری
صورتی اگر هوشمندانه استفاده شود، می تواند میکس فوق العاده ای با خاکستری بسازد. ترکیب صورتی و خاکستری نسبت به ترکیب صورتی و سفید، بسیار سنگین تر و با وقار تر است. ترکیب رنگی زرد و خاکستری، حس لوکس و شیک بودن را منتقل می کند. این ترکیب برای پاییز و زمستان فوق العاده است.
خاکستری و بنفش از ترکیب های فوق العاده ای است که بخصوص به خانم ها توصیه می کنیم. همچنین ترکیب قرمز با خاکستری فوق العاده مهیج و پر انرژی است.

مروری بر نکات کلی در ست کردن رنگ لباس

1) اولین نکته ای که باید بدانید این است که رنگ هایی همچون سفید، مشکی و طوسی رنگ های خنثی هستند و با اکثر رنگ های دیگر قابل ست شدن می باشند پس می توانید لباس های سفید، خاکستری و مشکی خود را با هر رنگی که دوست دارید ست کنید.

2) اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتمادبه نفس هستید، یک راه مناسب پوشیدن رنگ های مکمل با یکدیگر است اما باید رنگ مکمل را با رنگ ملایم تر متضادش بپوشید. مثلا برای ترکیب سبز و قرمز، سبز را در زمینه قرار دهیدو مقداری رنگ های خنثی برای آرام تر شدن استایل خود نیز استفاده کنید و ادوات کوچک تر را به رنگ قرمز در بیاورید.

3) رنگ های مشابه مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی، رنگ هایی هستند که به هم نزدیکند، بنابراین پوشیدن لباس هایی با این رنگ ها مناسب است اما بهتر است برای ست کردن رنگ های مشابه، بیش از سه رنگ را استفاده نکنید.

4) رنگ های اصلی آبی، قرمز و زرد هستند. ست کردن این رنگ ها با هم سخت است. برای ست کردن این رنگ لباس ها با هم می توانید از رنگ های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده کنید.

5) هر رنگی درجات مختلفی تیره یا روشن تر دارد، اگر می خواهید لباسی را ست کنید، در ست خود از درجات مختلف رنگ های انتخابی تان استفاده کنید.

6) یک لباس طرح دار را با یک یا دو رنگ خنثی یا لباس ساده بپوشید یا می توانید یک لباس طرح دار را با یک لباس ساده با رنگی از رنگ های لباس طرح دارتان ست کنید.

7) از پوشیدن لباس هایی با رنگ کاملا یکسان خودداری کنید و اگراز رنگ کاملا یکسان استفاده می کنید، یک تن خنثی برای ست خود انتخاب کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا