خارجیخودروصفحه اصلی

کوپرا تاواسکان تازه وارد فولکس واگن در چین استارت خورد

فولکس واگن آنهویی، فرزند اتحاد خودروسازی آلمان و چین، تولید کوپرا تاواسکان را به مقصد جاده های اروپا آغاز کرده است.

به گزارش پرس نیوز، فولکس واگن آنهویی، فرزند اتحاد خودروسازی آلمان و چین، تولید کوپرا تاواسکان را به مقصد جاده های اروپا آغاز کرده است. این شرکت که در سال 2017 با همکاری فولکس واگن و گروه خودروسازی آنهویی جیانگ‌هوای (JAC) ایجاد شد، اخیراً از برنامه‌های خود برای استفاده از قدرت زنجیره صنعت محلی در تولید خودروهای برقی، طراحی شده برای پاسخگویی به سلیقه مشتریان اروپایی و چینی، رونمایی کرد.

این یک حرکت جالب است و به عنوان بخشی از استراتژی بزرگ فولکس واگن برای الکتریکی کردن خط تولید خود با تمرکز خاص بر بازار پررونق خودروهای برقی در چین انجام می شود.

Cupra Tavascan

تولید تاواسکان همزمان با افتتاح سومین کارخانه MEB فولکس واگن آنهویی در چین است. این مجموعه در آوریل 2021 شروع به کار کرد و از مارس 2022 با شروع تولید وارد فعالیت شده است.

در حالی که کوپرا تاواسکان برای مشتریان اروپایی خود آماده است، مدل دیگری با برند فولکس واگن که به طور خاص برای بازار شلوغ چین طراحی شده است، قرار است در سال 2024 به خط مونتاژ بپیوندد.

Cupra Tavascan

ردپای فولکس واگن در چین چهار دهه است، با دو سرمایه گذاری مشترک، SAIC-Volkswagen و FAW-Volkswagen، که از شکوه موفقیت در عصر سوخت محوری غوطه ور شده اند. با این حال، از آنجایی که چشم انداز جهانی خودرو به سمت برقی شدن متمایل می شود، فولکس واگن آنهویی به عنوان تلاش این شرکت برای ماندن در بازار در حال تغییر سریع ظاهر می شود.

با سرمایه گذاری کل 23.1 میلیارد یوان یوان (3.03 میلیارد یورو) که برای آنهویی در نظر گرفته شده است، فولکس واگن تنها در حال ساخت خودرو نیست، بلکه در حال شکل دادن به آینده تحرک الکتریکی در منطقه است. آنهویی، به طور خاص Hefei، صرفا یک مرکز تولید نیست. این اولین مرکز جهانی فولکس واگن برای خودروهای انرژی جدید R است.

Cupra Tavascan

در گزارش بلومبرگ از سال گذشته، فاش شد که فولکس واگن قصد دارد خودروهای برقی تولید شده در چین را به بازار اروپا صادر کند. دلیل این اقدام به ظرفیت محدود در بازار داخلی فولکس واگن نسبت داده می شود. و اینجاست که عجیب می‌شود – زیرا طبق روایت اروپایی، فولکس‌واگن برای فروش خودروها در بازار بومی‌اش به سختی دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که مجبور شد تولید را در چند نوبت تعطیل کند.

عجیب‌تر هم می‌شود که فولکس‌واگن پشت تلاش‌های لابی‌گری است که کمیسیون اتحادیه اروپا را وادار کرد تا تحقیقات گسترده‌ای را در مورد تولیدکنندگان چینی خودروهای الکتریکی آغاز کند و آنها را به اقدامات ناعادلانه متهم کرد. همه اینها در حالی بود که فولکس واگن در حال آماده شدن برای شروع تولید خودروهای برقی به مقصد اروپا در چین بود.

Cupra Tavascan

با نزدیک‌تر شدن خودرو کوپرا تاواسکان به جاده‌های اروپایی، هجوم فولکس‌واگن آنهویی به سمت آینده الکتریکی، بیش از آنکه پاسخ دهد، پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد تنها راهی که فولکس‌واگن می‌تواند سرپا بماند، انتقال تولید به چین است – اما حتی در بازار چین، این شرکت شانس چندانی ندارد و ID.7 Vizzion شروع نسبتاً ناامیدکننده‌ای دارد. شاید هزینه های تولید تنها بخشی از پازل باشد؟ شاید، فقط شاید، فولکس‌واگن باید محصولاتش را از نزدیک ببیند و متوجه شود که چیزی خراب است؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا