گردشگریمیراث فرهنگی

گردشگری داخلی رشد بسیار قابل توجهی داشته است

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:گردشگری داخلی در یک سال گذشته نسبت به سال قبل از نظر تعداد اقامت، تردد جاده‌ای، میزان سوخت و تردد موبایل رشد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش پرس نیوز، سیدمصطفی فاطمی سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: سمت و سوی سفر به سمت برخی از استان‌های کشور در منطقه غرب و شرق مثل ایلام و سیستان‌و بلوچستان که قابلیت‌های جدیدی در زمینه گردشگری ارائه دادند در تابستان رشد بسیار قابل توجهی داشته است.

وی افزود: برخی از استان‌ها که از دیرباز در گردشگری جایگاه ویژه داشتند در تابستان رشد قابل توجهی نداشتند که این امر نشان می‌دهد بعد از کرونا مقاصد سفر تغییر پیدا کرد است و برخی از استان‌ها پتانسیل‌های و قابلیت‌های گردشگری خود را بخوبی معرفی و به مقاصد سفر تبدیل شدند.

2

فاطمی گفت: استان خوزستان تنوعی از جاذبه‌ها است و با داشته‌های اقلیمی، تاریخی و فرهنگی در قالب یک کشور کوچک دیده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی گردشگری سبز در منطقه آزاد اروند افزود: شادگان، خرمشهر و آبادان قابلیت خوبی در توسعه گردشگری دارند و با توجه به قابلیت‌های آنها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

همایش ملی گردشگری سبز در تاریخ یکم و دوم آذر ماه در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود که در این همایش نشست تخصصی کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور با محورهای روستاهای جهانی گردشگری، پاسداشت روز ملی پرنده نگری، گردشگری در مناطق تالابی، نشست کمیته طبیعت گردی و گردشگری نجوم برگزار خواهد شد.

گردشگری سبز مفهومی محبوب در میان گردشگران، سرمایه گذاران و سایر ذی‌نفعان در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته و به سرعت در حال افزایش است.

گردشگری سبز در واقع خدمات گردشگری پایدار، سازگار با محیط زیست و مسئولیت اجتماعی را ارائه می‌دهد.

نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور ۴۷ غرفه صنایع دستی شامل حصیربافی، زیورالات، چوب، عروسک سازی به مدت ۲ روز در ساختمان منطقه آزاد اروند برپا شده است.

منبع:ایرنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا