خودروداخلی

گواهینامه‌های رانندگی ۵ رنگ می‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ۵ رنگی شدن گواهینامه‌های رانندگی از احتمال اجرای این رویه جدید تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پرس نیوز، کمال هادیانفر با اشاره به جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی گفت: قرار است گواهینامه‌های رانندگی در 5 رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمزصادر شوند که این رنگ‌ها نشانگر چگونگی رانندگی فرد است.

وی افزود: در ابتدا گواهینامه تمام افراد سفیدرنگ است اما در صورت تخلف یا رانندگی بدون خطر و تخلف، رنگ گواهینامه به نارنجی و قرمز تنزل و یا به نقره‌ای و طلایی ارتقا می‌یابد. اگر فردی از نظر پلیس راننده کم‌خطر یا پرخطر تشخیص داده شود و منجر به تصادف یا مشمول ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شود، گواهینامه ابتدا به رنگ نارنجی و بعد قرمز خواهد شد.

هادیانفر ادامه داد: طبق ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، افرادی که در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند به مرجع قضایی معرفی و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند. پلیس آمادگی دارد رنگ‌بندی گواهینامه‌ها را تا پایان سال اجرایی کند اما چون قرار است از رنگ‌ بندی گواهینامه‌ها برای تشویق و یا تنبیه رانندگان استفاده شود باید منتظر نظر دولت و مجلس بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا