خارجیخودروصفحه اصلی

گیر سناتوری های آمریکایی به تسلا بابت مشکلات تعلیق

نگرانی سناتورها بازتاب رویدادهای اخیر در چین است، جایی که تسلا با فراخوان اجباری اکثر خودروهای مدل S و مدل X به دلیل مشکلات تعلیق مواجه شد.

به گزارش پرس نیوز، سناتورهای آمریکایی، ادوارد جی مارکی از ماساچوست و ریچارد بلومنتال از کانکتیکات، نگرانی‌های جدی خود را در مورد واکنش شرکت تسلا به مشکلات گزارش‌شده تعلیق ابراز کردند. تحقیقات اخیر رویترز حاکی از آن است که تسلا نه تنها از این مشکلات اطلاع داشت، بلکه ظاهراً تقصیر را به گردن مشتریان انداخته است که در نتیجه هزاران مشتری هزینه تعمیر را از جیب خود خرج کردند.

این خودروساز به شدت این ادعاها را رد می کند و ادعا می کند که اکثر تعمیرات تحت گارانتی انجام شده است. با این حال، رقم نگران کننده 120000 تعمیر بازوی کنترل بالایی جلو بین ژانویه 2021 تا مارس 2022 باعث ایجاد نگرانی می شود. با پرداخت 26 درصد از مالکان، سؤالاتی در مورد پیامدهای ایمنی تقریباً برای 2.4 درصد از ناوگان جهانی تسلا وجود دارد که احتمالاً فراخوانی را تضمین می کند.

تسلا1

سناتورهای دموکرات مارکی و بلومنتال نامه ای جدی به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نوشتند و خواستار فراخوان داوطلبانه قطعاتی شدند که به عنوان خطرات ایمنی شناسایی شده اند. سناتورها نسبت به تلاش های ادعایی تسلا برای مقصر دانستن مشتریان برای خرابی سیستم تعلیق ابراز ناراحتی می کنند و تعهد خودروساز به ایمنی خودرو را به چالش می کشند.

سناتورها نوشتند: «ما با نگرانی شدید به دنبال گزارش‌های اخیر درباره دانش تسلا در مورد نقص‌های ایمنی در خودروهایش و پنهان کردن دلایل این نقص‌ها از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) می‌نویسیم. این گزارش بیانیه شما را از ژانویه مبنی بر اینکه تسلا ایمن‌ترین خودرو در جاده‌ها هستند، کاملاً در تضاد با واقعیت قرار می‌دهد.»

تسلا 2

نگرانی سناتورها بازتاب رویدادهای اخیر در چین است، جایی که تسلا با فراخوان اجباری اکثر خودروهای مدل S و مدل X به دلیل مشکلات تعلیق مواجه شد. تسلا در برابر این حرکت مقاومت کرد و آن را غیرضروری دانست اما در نهایت مطابق با آن عمل کرد. در حالی که NHTSA از فراخوان چینی ها و گزارش های مربوط به مشکلات تعلیق آگاه است، این آژانس ادعا می کند که تعداد قابل توجهی از شکایات در ایالات متحده دریافت نکرده است.

با کمال تعجب، شکایات ارائه شده به NHTSA در مورد مشکلات تعلیق مدل 3 محبوب تسلا روند نگران کننده ای را نشان می دهد. در حالی که هشدارهای برخورد از جلو و ترمز فانتوم در صدر فهرست قرار دارند، نارضایتی های مربوط به سیستم تعلیق، هرچند کمتر، چندین سال مدل را شامل می شود. با 102 شکایت برای سال 2018، 43 شکایت برای سال 2019، 19 مورد برای سال 2020، و چهار مورد برای سال 2021، این سؤال مطرح می شود که چرا NHTSA تحقیقات گسترده ای را آغاز نکرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا