اقتصادانرژیخودروداخلی

۷۰۰ هزار خودرو ال پی جی سوز در کشور وجود دارد

دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت:در حال حاضر بین ۷۰۰ هزار خودرو ال پی جی سوز در کشور وجود دارد که یک میلیون خودرو غیر رسمی از این سوخت استفاده می‌کنند.

به گزارش پرس نیوز، احسان جانمحمدی در خصوص میزان تولید ال پی جی در کشور گفت: ۲.۲ دهم میلیون تن در پالایشگاه نفتی، ۵.۶ دهم میلیون تن در پالایشگاه‌های گازی و همچنین حدود ۴ میلیون تن هم در پتروشیمی‌ها گاز ال پی جی تولید می‌شود.

او گفت: مطابق آمار‌های وزارت نفت، سال گذشته چیزی بالغ بر ۶ الی ۷ میلیون تن هم ما صادرات گاز ال پی جی داسته ایم و به صورت غیر رسمی هم چیزی بالغ بر ۲ تا ۲.۵ میلیون تن مصرف گاز ال پی جی در مصارف خانگی گزارش شده است.

جانمحمدی گفت: همچنین میزان استفاده از گاز ال پی جی در صنایع متفاوت است به طوری که بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تن در صنایع و واحد‌های تجاری از این سوخت استفاده می‌شود.

او گفت: به باور کارشناسان ورود گاز ال پی جی به سبد سوخت کشور کار اشتباهی است، بحث ال پی جی در سنوات گذشته به سبد سوخت خودرو‌ها اضافه شد و پس از این که از برخی لحاظ به مشکل برخورد از سبد سوختی خودرو‌ها خارج شد و گاز سی ان جی جایگزین شد. همچنین اضافه شدن مجدد سوخت ال پی جی به سبد سوختی کشور کار درستی نیست و چه زمانی اتفاق خواهد افتاد را نمی‌دانیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا